Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Slutrea och CoD på Torp

Publicerad 2010-01-30 18:26:07 i Allmänt,

I torsdags var jag med Erik och Filip på Torp. Egentligen var det de som var där med mig, eftersom jag hade ärende först och satt vid ratten, men det spelar kanske mindre roll.

Mitt ärende bestod i att hämta ett paket på Stadium och att se om jag kunde hitta några nya skor eller stövlar, eftersom mina kängor har gått sönder. På Stadium gick det hela nästan smärtfritt. Jag fick mitt paket, men när vi gick ut började det larma och ha sig. Det var tydligen en sån där magnet-grej instoppat någonstans i paketet. Det var naturligtvis inte värre än att de fick plocka bort det i kassan, men man blir ju ändå lite nervös liksom.

Sedan skulle då Filip köpa Call of Duty Modern Warfare 2. Han hade sett fram emot det några dagar och pratade om det hela tiden. Och han hade tagit med sig pengar som skulle räcka precis. Jag skojar inte när jag säger att han nästan började gråta när spelet kostade hundra kronor mer än han trodde. Det slutade i alla fall med att han köpte det betydligt billigare CoD 4. Då var Erik naturligtvis tvungen att göra det också, så att de skulle kunna spela tillsammans.

Vid det laget hade jag tröttnat på att springa in och ut i de olika elektronikbutikerna och isället styrt stegen in på Lindex slutrea. Jag var dock för trött för att prova något, så jag köpte en hög med kläder på chans, och när jag kom hem passade allt. Flyt eller?

Hade nu tänkt ladda upp några bilder på mina nya prylar, men det verkar inte funka som det ska riktigt. Det kommer i framtiden!

Sitter hemma hos mamma och pappa nu och gör inget speciellt. Ska tydligen vara ensam hemma med alla djuren här ikväll. Lillebror ska på fest och mamma och pappa till några bekanta på deras sorts fest.

Sov alldeles för länge idag. Förstår inte riktigt varför, eftersom det inte är alls skönt att sova när jag inte är trött. Gick upp vid ett i alla fall och gjorde en blåbärspaj och en rulltårta. Mamma kom hem strax före två och så lagade vi mat och åt den. Under eftermiddagen har jag legat i sängen och läst en ungdomsroman om en femtonårig tjej som blir kär i en lärare som är dubbet så gammal som hon själv. Har läst den flera gånger förut, men gillar den så det gör inget. Fort går det också.

Snart ska jag piratmåla lillebror och spraya hans hår med svart färg. Ska försöka fota det också om jag kommer ihåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela