Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Matbegär och snögrotta. Dock inga bilder.. Sry!

Publicerad 2010-01-08 02:00:46 i Allmänt,

Okej, det här kommer låta lite konstigt antar jag, men de senaste dagarna har jag haft ett underligt begär. Jag kan inte sluta tänka på.... här kommer det.. när som helst nu... KÖTT. Det är helt stört. Det är som att jag längtar efter en riktigt saftig grillad biff. Det konstigaste är väl nästan att jag häromdagen funderade på att bli vegetarian. Troligtvis är detta något slags tecken från min kropp på att det inte vore så populärt. Hm. Innerst inne vill jag nog vara vegetarian, för jag gillar verkligen djur. Men när jag i mina tidiga tonår försökte mig på detta konststycke blev jag undernärd och sjuk.

Hur som helst. Jag har tänkt vända tillbaks dygnet, men det går inte så bra. I förrgår var jag ute och grävde en massa i snöhögen vi har på gårdsplanen för att bli ordentligt trött. Självklart somnade jag i soffan så fort jag kom in och vaknade efter världshistoriens mest effektiva power-nap. Helt otroligt. Jag var jättepigg och var vaken hela natten i princip.

Igår var jag också ute och grävde för att bli trött, men det var tidigt på eftermiddagen, så jag var tvungen att fylla upp dagen med andra aktivtiteter också. "Men varför gräver du inte hela tiden, Hanna??" Jo, för att min rygg inte orkar hur länge som helst. Grottan har nämligen inte så högt i tak, så man måste sitta ner och gräva och så lyckas jag hela tiden slå mig med spaden på benen så de blir helt blåprickiga. Skitjobbigt.

I alla fall.. Jag började sy. För några veckor sedan när vi skulle hjälpa min syster att flyttstäda, precis före jul, så var jag och mamma och köpte en massa tyger i en fabriksbutik eller nåt sånt. Bland annat köpte jag ett tyg med tigermönster, alltså inte med bilder av tigrar typ utan randigt. Så jag sydde ett par tiger-leggings och en tiger-bolero, som jag tänkte ha på någon maskerad någon gång i framtiden. Till saken hör väl antagligen att min storebror sydde en tigersvans åt mig och en åt sig själv för något år sen eller så, och när ska man kunna använda den om man inte har några tiger-leggings??!!

I morgon ska jag göra mitt bästa för att ordna BBQ här hemma. Måste alltså hitta grillen och grillkol om vi har någon sådan, fixa fram kött, klä på mig alla kläder jag kan hitta och sedan grilla skiten ur riktigt saftiga biffar.

Över och ut.

Eller nej förresten, jag ska kanske berätta vad jag gjort idag också. Eftersom jag var så trött efter alla aktiviteter igår gick jag och la mig tidigt. Jag kunde dock inte somna tidigt, utan klockan blev mer och mer och jag blev hungrigare och hungrigare. Halv fyra fick jag nog, gick ner i köket och gjorde pannkakor. Jag var dock tvungen att dela med mig till hunden för att hon inte skulle skälla och väcka alla, men det var det värt.
På grund utav detta sov jag väldigt länge idag. Och eftersom jag sov väldigt länge fick jag väldigt ont i ryggen. Ju ondare jag fick, desto mindre motiverad att kliva upp blev jag. Runt 17 kom dock syster hem med semlor, så jag gick upp och åt en halv. Det var så mycket min mage klarade innan den skrek av allt socker, så hunden fick resten. Hoppas inte semla är giftigt för hundar.

Efter semleätandet gick jag ut och tände alla snö och islyktor och skottade lite, sen gick jag och la mig i sängen igen och där har jag legat tills nyss, då jag gick ner och stekte en hamburgare som jag sedemera åt upp, och kollat på en massa youtubeklipp. Jag följer en daglig videoblogg, men började kolla på avstnitt 240 eller så, så jag hade alltså missat 239 stycken. Dem kollar jag ikapp nu. Är på 196 nu. PHEW. Snart klar!

Nu. Över och ut. Igen..

Kommentarer

Postat av: Ivnuk Suupercøllidr

Publicerad 2010-01-08 10:48:14

Grillen står i verkstaden.

Postat av: carro

Publicerad 2010-01-08 14:12:40

Jaaa, BBQ! Vi måste ha pommes och sallad med, typ. Fast mest kött :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela