Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Hjärnspöken och kuvert

Publicerad 2010-01-13 20:00:12 i Allmänt,

Idag vann mina hjärnspöken över mig i kampen om att gå upp ur sängen på morgonen.
Jag blev liggande till 11 ungefär. Gick upp, duschade snabbt, satte upp håret och plockade på mig ansiktet och gick till bussen. Till saken hör att skolan börjar nio varje dag.

Det var en sån härlig värmebölja ute. Typ bara -5 grader. Helt otroligt. Jag hade bara shorts och linne på mig för det var så varmt.

I skolan var det skitgod mat. Fisk med något slags täcke tror jag.

Efter lunchen gjorde jag en halvdan affisch och sedan gick jag ner till fiket och jobbade lite gratis. Sedan fick jag göra i ordning typ 50 brev som ska skickas till nior som gillar handboll. Det var kul, men Erikas rum luktar fotsvett. Tio över fyra gick vi ner till stan för hon skulle träffa sin syster som tydligen är min stjärnsyster (vi är alltså födda på exakt samma dag), men jag vågade inte stanna och hälsa så jag sprang till Willys.

På Willys rekade jag lite, eftersom jag och Maliyneh ska ha hand om fiket i skolan nästa vecka. Kollade lite vad det fanns för bröd och vad risifrutti kostar och så där. När jag var färdig var det fortfarande en kvart kvar tills bussen hem skulle gå, så jag gick till Apoteket och kollade på plasthandskar också. Jag är trött på att det är så snuskigt i fiket, så från och med nu ska det vara hår upp och plasthandskar på, åtminstone när jag är där.

Nu ska jag se Roomservice och sedan Morden i Midsomer. Kanske äta lite glass också eftersom det är så förbannat varmt här.

Kommentarer

Postat av: Erika

Publicerad 2010-01-14 13:43:05

Sånt man får ta, när man vill ha ett mysigare kontor. :) Det skall märkas att vi har idrottare här. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela