Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Evinnerlig process

Publicerad 2010-01-16 19:06:24 i Allmänt,

Det är helt otroligt hur mycket jag kan sova.

I går gick jag, mamma och syster upp klockan 02.00 för att åka till Landvetters flygplats. Syster skulle nämligen åka till Kenya. Kvart i tre åkte vi och det var knappt någon trafik alls. Vi var framme i god tid innan planet skulle gå, men när syster skulle lämna in sin väska sa man att hennes pass är ogiltigt. Det var bara att gå till Polisen och kirra ett nytt för drygt 900kr. Fest.

Hon han precis lämna in väskan innan klockan blev en timme före avgång och när hon sedan gick iväg mot tullen eller vad det heter så satte vi (jag och mamma) oss och åt lite frulle innan vi skulle köra hem igen.

Vi åkte vägen om Uddevalla för att hämta lite prylar hemma hos mig, men även i skolan. Har aldrig varit i skolan före klockan 8 på morgonen innan. Läskigt när det var helt tyst och stilla. Fick med mig det jag skulle ha iaf och så kunde vi åka hem.

Direkt när vi kom hem gick jag och la mig, då var väl klockan nästan nio antar jag. Sedan vaknade jag när det var lunch, gick ner och åt och gick sedan och la mig igen. Vaknade igen när det var eftermiddagsfika och sedan var jag vaken hela kvällen.

Mamma, pappa och jag såg På spåret och Skavlan. Bra skit minsann. Lillebror kom hem också och vi åt våfflor till kvällsmat.

Det är nu det börjar bli underligt. I normala fall när jag har sovit hela dagen brukar jag har oerhört svårt att somna på kvällen, men nu somnade jag innan klockan ens hunnit bli ett. Skitskumt.

Idag vaknade jag vid 10 och var hur trött som helst. Jag fattar inte vad det är med mig. Kanske blev jag väckt mitt i en sån REM-cykel eller vad det heter. Ingen aning.

Åkte in till Brålanda med mamma och farmor för att handla på loppis. När vi kom dit var det dock stängt, eftersom det var jul eller nåt. Seriöst, måste tanterna ha extra superlångt jullov? Vad är det de ska hinna göra?? Vi fick åka till affären där mamma jobbar istället och köpa dyra tallrikar och sedan när vi kom hem fick jag gå till farmor och ta hennes matskedar. Hon behöver tydligen bara en, enligt henne själv då såklart.

Under eftermiddagen har jag försökt konfigurera min externa hårddisk-med-ftp-och-en-massa-annat-häftigt. Det är inte det lättaste, men nu är det på rätt väg iaf, tar bara en himla tid att lägga tillbaks allt som var på den innan jag formaterade. Stort tack till storebror som stod för dagens telefonsupport!

Snart ska vi nog äta chokladpuddingen som vi inte orkade ha till efterrätt efter den underbara laxen som mamma gjorde till middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela