Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Avatar i luftkonditionerad biosalong

Publicerad 2010-01-20 20:45:49 i Allmänt,

Jag gjorde det. Jag gick på bio själv. Och det var inte speciellt läskigt.

Har velat se Avatar ända sedan jag såg trailern i början av december, men jag har inte haft någon att se den med, så idag bestämde jag mig för att se den med mig själv.

En kvart innan filmen skulle börja satte jag mig i bilen och åkte ner till stan. Kom in i salongen när reklamen hade börjat och fick plats längst bak i mitten. Det var kanske 20 pers totalt i salongen så man kunde ha benen lite var man ville. Jag satte mig på mina eftersom det var så förbannat kallt. Man är tydligen så stolt över att ha luftkonditionering i salongen att man kör med den året runt. Hade vantarna på mig under hela filmen och nu sitter jag hemma och fryser som en liten kråka.

Filmen var jättevacker och jag tyckte faktiskt att det gick ganska fort, det var inte alls jobbigt att sitta så länge, som många sagt. Jag menar naturligtvis inte att de som säger så bara har inbillat sig det, utan bara att jag tyckte att filmen flöt på bra.

Jag vet att Omar vill att jag ska skriva utförligt om vad jag tyckte om filmen, men det vill jag inte göra. Upplevelsen har inte hunnit sätta sig än riktigt. Satt kvar och såg undertexterna. Ensam, eftersom alla andra gick ut. Kände bara att jag behövde varva ner lite och vila till den underbara musiken.

Nu ska jag äta och sedan sova.

Kommentarer

Postat av: PixiJasmine

Publicerad 2010-01-20 20:58:42

haha näh, inte riktigt så läskigt att gå på bio själv... (: skulle ha gärna gått o sett filmen med dej men men ..

Postat av: Omar

Publicerad 2010-01-21 00:21:06

Du får berätta imorgon!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela