Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

200 grader i handflatan och tänder överallt

Publicerad 2010-01-23 18:52:59 i Allmänt,

I går bakade jag. Sjukt mycket bakade jag också. Åtta brödkakor och fyra rulltårtor. Innan jag ens hunnit baka ut den första bröddegen brände jag mig på en plåt med rulltårta som var 200 grader varm. Den senaste veckan jag har jag bakat kanska mycket och varje gång har jag lyckats bränna mig på händerna, så jag börjar vänja mig, men den här gången var det mycket värre. Det blev knappt någon blåsa ens, men jäklar i en liten skål vad ont det gjorde. Det svullnade upp och sved i hela handen.

Jag gråter inte ofta för smärta, men när det kommer plötsligt och inte snabbt går över, eller när jag behöver mina händer eftersom en deg håller på att jäsa över är det svårt att hålla tårarna tillbaka. Som tur är har jag världens bästa hyresvärd som kom och sa "Men din lilla stackare" och gav mig värktabletter och bedövningssalva. Vi satte på en plasthandske också, som vi fäste med gummiband för att det inte skulle komma in mjöl och annat löst skräp. Sedan kunde jag baka vidare.

Så, det var en detaljerad beskrivning av min brännskada. Grattis.

Denna morgon vaknade jag alldeles för tidigt. Kände mig pigg och nervös, så jag kunde inte sova mer utan gick upp, en timma innan klockradion gick igång, vilket var bra, för jag slapp stressa. Åkte och hämtade Erika och sedan vidare till skolan. Vi hade nämligen öppet hus idag på John Bauergymnasiet där jag går. Det var jätteroligt och jag och Maliyneh bjöd besökarna på fika.

Det bästa med öppet hus på skolan är att man lär känna fler av de som går där. Man har plötsligt något gemensamt när det kommer en massa okänt folk och hälsar på. Det gillar jag.

När jag kom hem (med ungefär 70% av allt bröd jag bakat och två rulltårtor) provade jag en spikmatta jag fått låna. Det var inte alls som jag hört folk säga, så jag gjorde antagligen fel. Orkade inte googla hur man ligger på spikmatta heller, så det ska jag göra i morgon eller på måndag när jag är i Uddevalla igen. Nu är jag nämligen hemma hos mamma, pappa och lillebror och tar igen mig efter en seg vecka.

Våfflade nyss håret. Bara för att det var längesedan. Det blir så mjukt och mysigt tycker jag, så jag ska nog göra det oftare.

Ännu mer nyss beställde jag en baddräkt från Stadium. Jag har nämligen tänkt att jag ska börja simma i veckan som kommer. Passade på att beställa ett par chinos som var på rea, hoppas de passar bara. Har aldrig köpt kläder sådär förut, utan att prova menar jag. Utom när jag var pytteliten, då mamma ofta köpte kläder från Linus&Lotta, men då var det ju inte jag som köpte utan mamma som sagt, så det räknas inte..

Förut idag kollade jag ett avsnitt av Scrubs (med school). Tycker nog att det blivit ganska lökigt sedan de började om, och jag fattar inte vad grejen är med Donald Faisons tänder. Nog för att de var lite små i första säsongerna och han kanske har tjänat ihop pengar för att fixa till dem, men seriöst..

Före/efter:



Det är lite väl.. Särskilt med tanke på att det var snyggt från början. Men gillar han det så är det väl bra antar jag. Är det någon Scrubs-nörd som vet något om den här tand-situationen?

Kommentarer

Postat av: Ehsan

Publicerad 2010-01-23 21:54:26

Visst är de kul med öppet hus =)

och brännskador är en del av livet =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela