Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Träning och en brevvän i Kenya

Publicerad 2010-02-09 19:21:47 i Allmänt,

Efter lunch blev den här dagen betydligt trevligare. Då fick jag nämligen börja redigera matprogramet. Det gick bra först, sedan krashade Premiere och allt försvann. Tog en liten paus och började om. Den här gången sparade jag ungefär en gång per minut. Det känns som att det kan bli riktigt bra, även om det är mycket som kunde varit lättare. Men för att vara ett förstagångsprojekt är materialet suveränt!

Egentligen hade jag tänkt gå till träningshallen före skolan, men sängen var mjukare och varmare än någonsin, så jag gick upp halv nio istället. Kom precis i tid till skolan, men vår lärare kom inte förän fem över. Efter att jag frågat honom om vi inte kunde börja snart. Det ångrar jag så här i efterhand, eftersom jag avskyr allt vad mediekommunikation och marknadsföringsanalys heter. Jag hade inte hunnit äta frukost heller, så jag var helt fruktansvärt besvärlig och grinig. Men jag fyllde i en sån där utvärderingsenkät som alla lärare delar ut nu, så jag är nog ursäktad (ja jag vet att det är jag som blir lidande om jag inte arbetar, men jag var otrevlig också..).

För att gottgöra mig själv för den uteblivna morgonaktiviteten åkte jag till träningshallen på badhuset efter skolan istället. Gick/sprang på löpbandet i 30 minuter och sedan stretchade jag som fan. Det var härligt. Åkte hem för att duscha och hittade ett brev från Kenya i brevlådan.

Det var ett brev från min syster, och dessutom låg det ett brev i kuvertet från en tjej i skrivkursen de har där min syster är. Hon är lika gammal som jag, har ett barn och kommer från en polygamistisk familj. Hon verkar cool. Synd bara att allt mitt brevpapper är hemma hos mamma och pappa. Det känns lite fattigt att skriva på vanligt kollegieblockspapper när de skrivit på jättefint hederligt brevpapper med små blommor i Kenya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela