Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Hanna ÄR vuxen... ..eller?

Publicerad 2010-02-21 16:11:57 i Allmänt,

Ibland vet jag inte hur jag kan få vara myndig. Åkte in till Brålanda för att handla mjölk. I min familj är det katastrof om mjölken tar slut, eftersom vi dricker det nästan som vi dricker vatten.

Först körde jag fast i snön med bilen. Kom loss efter en halvtimme eller något. Sedan när jag kom ut till Europavägen var vallarna meterhöga, så jag fick i princip chansa på att det fanns en lucka i kön någonstans och kasta mig ut där. Det gick mot förmodan bra.

När jag så kom in till affären hade jag en inköpslista från farmor och till oss skulle jag i princip bara köpa mjölk.

När jag lämnade affären hade jag allt som stod på farmors lista, plus lite kakor och sånt som jag vet att hon gillar, samt tre paket mjölk och 20 kilo mjöl.

20 KILO MJÖL.
Vad i helvete?

Allt detta fick jag således bära till bilen. Kanske 50 meter. Mitt i vägen, eftersom trottoaren låg begravd under en meter snö.

När jag skulle åka hem igen såg jag att det behövde fyllas på bensin, så jag åkte till bensinmacken. Där var helt fullt med bilar. Norrmän och danskar och jag vet inte vad. Först hittade jag inte tanklocket och när jag gjorde det och ställde mig på rätt sida hittade jag inte knappen som låste upp locket. Satt en stund och läste instruktionsboken innan jag kom fram till rätt sida. Skulle börja tanka, när jag upptäckte att jag ställt mig vid en kontoautomat eller vad det heter. Kände efter plånboken, eftersom jag bara hade kontanter som jag fått av pappa till mjölken, men den var inte där. Jag hade alltså varken körkort eller egna pengar med mig.

Flyttade till en kassaautomat och tankade för 111kr. Gick in för att betala och såg att de hade en väldig massa mjölk, jämfört med på ICA där jag köpte upp allt och ändå bara fick med mig 3 paket. Men nu var ju pengarna slut.

Jag kom hem i alla fall, men nu har jag sån ångest att jag inte ens orkar baka..

Kommentarer

Postat av: Mattias

Publicerad 2010-02-21 21:27:45

haha du är galen, men bakat fick vi gjort iallafall!

Postat av: Eveline

Publicerad 2010-02-22 12:31:47

20 kg mjöl låter helt enormt mycket, haha. storbak på g? :S

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela