Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Flyttad födelsedag och snöhög

Publicerad 2010-02-11 19:36:51 i Allmänt,

Idag har varit en dag av toppar och dalar igen. Dagens bästa var nog Erik och Omar när de försökte lära mig att flirta. Dagens sämsta var samhällskunskapen, men jag ska sova på saken, så det löser sig nog.

Kom precis in i värmen efter att ha flyttat ännu en snöhög. Denna gången kom den från vårt tak som man håller på att skotta av om dagarna. Det låg en gigantisk hög precis på trappan och i hela gången ut till trottoaren. Hårt packad var snön också, men jag och LK satte igång att skotta. När vi nästan var klara stormade vår konstiga tyska granne ut och sa att taksnöröjarna skulle flytta snön i morgon, de hade inte hunnit med det idag. Vi fortsatte dock att skotta. Och grannen fortsatte att stå där på trappan och stirra på oss.

När vi gick in:
Jag: Nu ska jag göra tårta minsann.
LK: Varför? Du fyller ju inte år än på två veckor.."
Jag: Ja, men den är inte till mig..
LK: Ja, jag fyller inte år i alla fall.
Jag: Skojar du?
LK: Nej, jag fyller 12 mars.

Seriöst.. Jag har planerat värsta grymma födelsedagshelgen med tårta, middag och hemlig utflykt..
Som tur var gick hon med på att flytta sin födelsedag i år, så att jag inte behöver ändra mina planer.
Phew.

Kommentarer

Postat av: carro

Publicerad 2010-02-12 21:51:15

Hahahaha, så himla kul :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela