Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Februaribilder

Publicerad 2010-02-06 22:55:42 i Allmänt,

I dag var jag och mamma inne i det lilla, lilla samhället närmast där vi bor.



Jag hade med mig min första kamera som jag fick när jag var typ 14 eller så. Var skitstolt över dess 4 megapixlar då, men nu har lillebrors mobilkamera 8 så...



"Undrar vad det är extrapris på idag" - Mamma.. Hihihi.



Vi shoppade loss på loppisarna också. Jag fyndade världens sötaste hallmöbel, men det var lite krångligt att få in den i bilen..



Ja.. lite trångt var det.



På morgonen, innan vi åkte iväg och medan vi satt och löste melodikrysset sa man på lokalradion att det rasat ett tak på ett svinhus som ligger ganska nära där vi bor. Pappa åkte dit för att hjälpa till och vi tog en sväng förbi när vi åkte hem från vår utflykt. Här mötte vi en av de många djurtransporter som evakuerade de stackars grisarna.
Vid senaste rapporten från lokalradion levde alla grisarna som varit under taket som rasade. Phew.



Hemma ser det ut så här mellan huset och ladugården.



Och såhär på resten av gården. Sjukt mycket snö alltså. Och detta är inte allt.



En hel del ligger på lillebrors bilar också. Man kan se lite färg där under och en antenn sticker upp ur snön.



Och så till sist, min nya möbel. Jag tror att jag ska måla den vit och den ska få en mjukare dyna så att man inte bryter svanskotan när man ska ta på sig skorna.

Min katt är sjuk. Han var det i somras också och då åkte vi akut till veterinären. Det var dock en vardag och nu är det lördagkväll. Vi kan inte åka till Göteborg eller Skara med honom, så han får stå ut till på måndag, stackarn. Han orkar inte gå ut, så han har fått en kattlåda inomhus. Detta fenomen har vi vant oss av med, eftersom våra katter kan göra sina behov utomhus året om. Men inte nu alltså. Och eftersom det är så bekvämt använder de andra katterna den minst lika flitigt.

Det luktar alltså något fruktansvärt i hela huset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela