Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Epilatorn

Publicerad 2010-02-07 22:51:01 i Allmänt,

Eftersom jag snart fyller år (om ca 20 dagar) har jag skrivit en önskelista. Där står det bland annat "Epilator". Jag är så förbannat trött på att raka benen stup i kvarten. Det är nog det tråkigaste jag vet.

Dessutom har jag räknat ut att om jag överlever mensvärken från helvetet, som jag vaknade med idag, ska jag nog klara att rycka ut lite hår på benen. Hur som helst har jag letat en massa info om epilering, bland annat på youtube. Snubblade då över en tjej som föreslog att man skulle testa om man skulle klara smärtan genom att rycka bort några hår med pincett, eftersom det är det epilatorn gör.

Sagt och gjort. Jag ryckte några hårstrån, och det gick ganska bra. Gjorde rätt ont men gick över med en gång. Sedan tänkte jag inte två gånger, utan började glatt nypa tag i håren i armhålan också.

Jag skojar inte. Det blöder och gör så jävla ont. Men som sagt. Klarar jag mensvärken från helvetet en gång i månaden klarar jag nog det här med. Det går i alla fall över fortare.

Dessutom har jag idag pratat i telefon med storasyster i Kenya och ätit väldigt mycket blåbärspaj.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-02-08 17:40:10

haha, Nisse frågade mig förut vad en epilator var för något :P :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela