Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Tågresa och regnigt Stockholm

Publicerad 2009-10-24 01:06:14 i Allmänt,

Den första tågresan gick bra. I Göteborg styrde jag stegen direkt mot Subway. Beställde min vanliga macka, men blev sjukt besviken när de snålade med både det ena och det andra. Och dessutom försökte dom grilla den. De var verkligen ointresserade av sina kunder och stressade som fan. Otrevligt var det.
Sista gången jag går till Subway på Göteborg C.

20 minuter före mitt tåg skulle avgå rullade x2000 mot Stockholm ut från plattformen bredvid. Kastade en längtansfull blick och gick moloket på mitt InterCitytåg. Såhär i efterhand känner jag att jag borde tagit en promenad eller så på tåget, och inte suttit stilla i fem timmar.

Datorns batteri räckte i 50 minuter och iPoden 3 timmar. Boken tröttnade jag på och mitt broderi kändes monotont. Mobilen hade ingen täckning, så jag kände mig sjukt isolerad under det mesta av resan.

Det bästa var dock att tåget blev 35 minuter försenat på grund utav "lövhalka".. Alltså.. Man undrar ju vart fan alla löv kommer ifrån. Varje höst. År efter år..

Love kom och mötte mig i alla fall och det var skönt. Vart himla trött efter en lång dag. Och det är riktigt skönt att vara i Stockholm. Till och med duggregnet är mysigt.
Nu sitter jag i Love och Esbjörns soffa och chillar gittet. Det är mysigt, men min rygg skriker.

Har inget mer att gnälla om, så det får vara bra så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela