Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Söndagsångest

Publicerad 2009-10-18 22:48:29 i Allmänt,

Kanske ska börja med att varna för att det kan bli lite ärligt och öppet såhär på söndagskvällen.
Sitter vid köksbordet nu och lyssnar på Mammas nya kille.
Mamma och pappa har gått och lagt sig och jag vet inte hur jag ska komma till skolan i morgon. Visst kan jag åka buss, men jag har inga kläder här hemhemma och de jag har på mig nu är skitiga och luktar äckel. Hela jag luktar äckel. Underbart.
Gjorde ett livräddningsförsök på telefonen förut. Satt i en timma och skar bort glas. Skar mig flera gånger, och det känns som att jag har små flisor under huden på alla fingrar. När jag var färdig såg den ut som skit och fungerade inte alls.
Martin har hjälpt mig att kopiera in allt från telefonen till datorn. SMS och kalender och alla kontakter. Det är ju alltid något. Och pappa vill låna mig pengar så att jag kan ersätta Johan för den spillda mjölken så att säga.
Minst av allt vill jag till skolan i morgon. Orkar inte vara där och låtsas vara glad och oberörd.
Vi får väl se hur det går.
Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela