Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Malmö

Publicerad 2009-10-17 23:00:36 i Allmänt,

I natt vaknade jag flera gånger av att min rygg värkte som bara fan. Jag vred lite på mig och tänkte "jag kan sova bort det onda, om jag ligger så här så blir det nog bättre". Klockan 07.10 fick jag nog och flyttade lakan, täcke och kuddar till vardagsrummet där det fanns en annan madrass.

När jag väl hade somnat så drömde jag bland annat att storebror sprang omkring nyduschad i kalsonger och med en diskhandduk runt midjan. Eller egentligen bara över magen. Jag drömmer tydligen mycket när jag har somnat om.


Såhär ser jag ut när jag bloggar

När vi hade ätit frukost och retat upp pappa genom att bli sena till bilen som skulle flyttas för att inte lappas begav vi oss in till stan och tog en sväng på Claes Ohlson bland annat. Mamma köpte en ficklampa som hon tycker jag ska ha när jag broderar, eftersom det inte finns så många arbetslampor i läghenheten här.

Efter Classe åkte vi till Tekniska muséet och Malmöhus. Det enda som var nytt egentligen sedan jag var där förra sommaren var den automatiska orkestern. Det var fem dockor med instrument som började röra sig och låta då och då.


Dockorna på muséet.

Jag fick förresten låna hem ett objektiv från skolan. Hade tänkt ta ett som släpper in lite mer ljus än mitt standardobjektiv, eftersom jag hade tänkt fota mycket innomhus. Men så fick jag med mig det fetaste teleobjektivet istället, bara för att jag inte tänkte mig för. Det är helt värdelöst att fota med det inomhus.
Precis nu står mamma och frågar varför hon inte ser något i displayen när hon ska fota. Nu blixtrar hon på mig och pappa.
Och nu ska vi äta te och smörgås.


Den obligatoriska Malmöbilden.

Just det. Har varit och hälsat på hemma hos Filip också. Han hade sitt kök i vardagsrummet.
Vi pratade om youtube och om serier och lite om allt möjligt annat och sedan åkte vi till Subway och åt mat.

Kommentarer

Postat av: Filip

Publicerad 2009-10-18 00:14:07

Subway FTW!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela