Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Torktumlare gör mig nervös..

Publicerad 2009-11-18 14:12:51 i Allmänt,

Ja, det är faktiskt sant. Vi har aldrig haft torktumlare hemma och det har alltid känts som om mamma varit lite avigt inställd till fenomenet.
Anledningen till att jag skriver om detta just nu är att jag är på Folkoperan och tvättar min tvätt. "Vill du ha allt i torktumlaren, eller något i torkskåpet?"
Jag har verkligen ingen aning om vilket som ska vara vart och vilket som går sönder om jag lägger det på fel ställe. Alltså, jag vet hur man tvättar, men jag har aldrig fått lära mig att torka tvätten på något annat sätt än med tvättlina. Helst skulle tvätten hängas utomhus också, om vädret tillät förstås.

Det händer inte speciellt mycket här idag.. Har bakat en tårta eftersom det är min sista dag (Torsdag-lördag ska jag ju hjälpa till med Carmina Burana, så jag har fortfarande praktik, men inte just på Folkoperan). Den ska vi äta senare, men just nu är alla på Ledningsmöte och där är inga praktikanter välkomna, så jag sitter på kontoret och bloggar och facebookar istället. Kanske ska jag läsa lite i boken jag fick låna av LK innan jag åkte. Grottbjörnens folk. Gillar den faktiskt. Jag skriver "faktiskt" eftersom omslaget är urtrist.

Måste åka till NK efter praktiken idag och uträtta lite ärenden. Och sen typ till Lindex eller nåt och köpa en baddräkt, så att jag kan träna lite när jag är i Karlshamn. Hoppas jag hittar någon bra och billig. Vill helst ha en svart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela