Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Tisdagsäventyr

Publicerad 2009-11-03 21:05:41 i Allmänt,

Först och främst vill jag be om ursäkt till alla som har fått stå ut med mitt pissiga humör idag (vet inte om någon som borde ta åt sig läser här, men nu är det gjort iaf). Jag skyller på min dåliga självdiciplin som gör att jag snoozar för många gånger. Seriöst, vad är det för fel på mig?

Kom i tid med frukost i magen, men blev sur så snart jag kom till skolan och fick en uppgift om lag och etik. Jag gnällde lite och sedan fick jag en annan uppgift, eftersom jag redan har gjort allt det andra. Satt och kollade på Janne Josefsson och Robert Aschberg i några timmar.

När vi skulle äta upptäckte vi att maten var skitäcklig. Seriöst, det var det värsta hittils. Smakade citron och tvål ungefär. Så jag åt sallad och sedan skulle vi gå till pizzerian och titta på när dom andra åt pizza, men vi kom aldrig iväg. Bara satt där med jackorna på oss i en halvtimme eller något. Det var roligt.

Efter lunchen skulle vi göra iordning inför öppet hus som skulle vara på kvällen, så vi städade och plockade iordning i studion. Sedan lekte vi lite med chroman och skulle försöka redigera, men det var krångligt och vi hittade inga riktigt bra tutorials och så mitt i allt ringde mormor och sa att morfar ligger på sjukhus och om jag vill följa med och hälsa på så ska jag åka dit nu.

Morfar hade varit ute i sin snickarbod och grejat lite grej. Så skulle han dammsuga och satte av misstag på sågen istället för dammsugaren, vilket han inte märkte eftersom han hade hörselskydd på sig (värt när man knappt hör något?). Han tyckte bara dammsugaren lät skumt och upptäckte då att den inte var på. Så satte han igång den och skulle dammsuga vid sågen. Schwopp sa det så hade han satt handen mot klingan.
Han och mormor fick åka till vårdcentralen. Där blev de skickade till akuten på NÄL. Det var proffsigt, eftersom ortoped- och kirurgakuten är i Uddevalla, så det var bara för dem att åka vidare sedan. I dag opererades han så och när vi kom dit hade han värsta gipset på underarmen och han var fortfarande bedövad från axeln och ner, så armen flög runt som en liten vante när han skulle gå. Jag fixade så han kunde höra radion utan att ge hela sjukhusområdet tinnitus och visade honom hur man manövrerade fjärrkontrollen till TVn.

Efter detta äventyr var det dags för öppet hus i skolan. Det var roligt, men inte alls så mycket folk som man räknat med. Jag gick runt och filmade lite här och där och så blev jag lite fotad i studion. Här kommer några utav bilderna.



Note to self: Titta inte rakt in i blixten.



Ska nog färga håret. Bara för att testa lite photoshopade jag en bild lite snabbt för att se hur det kan se ut. Fast bara nästan.



MINDFUCK ELLER?!?!

Nu ska jag hitta något att äta, trots att det egentligen är för sent på kvällen. I morgon kommer det bli skitsvårt att komma upp i tid eftersom jag inte har någon lektion egentligen på förmiddagen, men tänkte ändå åka in till skolan och redigera det jag filmat idag. Jaja. Går det så går det.

Kommentarer

Postat av: Tobias Johansson

Publicerad 2009-11-03 21:23:11

Citron i korv stroganof, nej tack! hoppas aldrig det inträffar igen.. jag håller med om att det var det sämsta hittills.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela