Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Seth Rogen, köttfärsröra och måncharter

Publicerad 2009-11-02 18:53:12 i Allmänt,

Igår var det söndag. För den som missade det blev det också ny månad.
Med söndag kommer söndagsångesten, precis som vanligt (utom förra veckan, då det var lov) och det var dags att åka tillbaka till Uddevalla. Jag städade upp efter mig på storebrors rum som jag har ockuperat senaste veckan eftersom jag får ångest av att gå in i slagfältet som ska föreställa mitt rum och så åkte jag och mamma iväg.

Skulle göra några mackor senare på kvällen och strödde glatt på den rivna osten som låg i kylen. Men den mådde inte så bra längre, så jag fick kassera en av smörgåsarna.

Tänkte se på Filip och Fredrik på tv, men då var det bara myrornas krig överallt. Efter att ha installerat om televisionsapparaten, som av någon anledning hade holländska som menyspråk, ungefär tre gånger upptäckte jag att sladden inte satt i. Jag hade naturligtvis kollat det redan, men inte upptäckt att det var så många skarvar på den. Missade det mesta av programet iaf, men så upptäckte jag att Knocked Up skulle gå på trean, så jag började kolla på den istället.

Jag kan verkligen inte fatta att jag inte har sett den förut. Jag älskar verkligen Seth Rogens filmer och alla han är med i. Pineapple Express till exempel är nog en av de roligaste filmerna jag vet.

I dag började dagen som vanligt med att jag snoozade fyra gånger för mycket. Jag måste verkligen lägga av med den där skiten. Det är inte bra för min hälsa.. Anyways.. Hann med allt jag skulle och kom iväg till slut ändå.

När jag sen väl kom till skolan var jag på dåligt humör. Dels på grund av vädret och dels för att det satt några äckliga snorungar bredvid mig på bussen och luktade fuktig fimp. Uäk. Förlåt om någon tar illa vid sig, men det var skitäckligt.

I skolan sen gjorde vi i princip inget vettigt. Min kreativitetsnivå var i höjd med Flashback-vitsarna som Filip och Erik drog.




Detta har jag åstadkommit idag. Grymt nöjd.. Eller.. Nja..

Efter skolan hade jag den vanliga genomgången av mina problem med min egen privata livscoach och sedan lagade vi mat. Var för sig, fast samtidigt. Hon gjorde nån fiskgratäng med potatis till och jag gjorde köttfärsröra med pasta.
Det blev jättegott. Eller ja, jag åt ju bara mitt eget, men det var inte dåligt det.

Frågan som gnager just nu är vad jag ska se på tv klockan 20.00. Livet i Fagervik, Sveriges fulaste hem eller Vetenskapens värld om våld. Det blir nog Inredningsprogram, eftersom SVT har snyggaste Play-spelaren på nätet.

Nu känner jag att det håller på att skena iväg här, och dessuom skriver jag ut skolarbete åt en granne, så det får vara bra så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela