Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Opera och sen middag

Publicerad 2009-11-12 01:27:11 i Allmänt,

Idag vaknade jag runt 11 och blev direkt stressad eftersom jag skulle äta och göra mig iordning och en massa andra grejer som jag har glömt nu. Började klockan 13 iaf och kom i god tid, precis som det anstår en praktikant.

Det hände inte så mycket på eftermiddagen, mer än att vi blinkade igenom ljusriggen för att kontrollera att alla lampor fungerade. Men när klockan började närma sig 19 spred sig en mysig stämning i lokalerna, kanske med röken som skulle fylla upp scenrummet, men som hamnade både här och där. Jag fick se på när kören blev airbrushade i ansiktet med spetsmönster. Det var coolt.

Så till slut var det dags för föreställning. Jag har bara sett opera en gång förut och det var när esteterna på min förra skola gjorde det som (var det vår-?)konsert. Men eftersom det var på svenska så var det ganska lätt att förstå vad de sjöng och jag förstod faktiskt en del av handlingen själv, även om Love och Inspicient-Ola fick förklara rätt mycket över intercom.

När vi hade spelat färdigt var det dags att bege sig hemåt. Vi gick och handlade potatis och så åkte jag till Gärdet för att samåka hem med Viktor, eftersom det bara finns en nyckel till hans "crib" så att säga. Vi kom hem vid 23 ungefär och då började jag laga mat. Potatismos och biffar blev det. Egentligen var det till lunchlåda och så, men jag var så hungrig så jag åt lite direkt och det var jättegott!

Nu är jag trött och ska sova.
Längtar bara hem pyttelite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela