Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Ömma fötter och otrevlig Stadium-personal

Publicerad 2009-11-18 21:55:51 i Allmänt,

Förut idag var jag på NK för att köpa en grej åt en kompis. Jag har bara varit inne där förut, men bara i foajén, och nu skulle jag hitta ett visst märke på kosmetikavdelningen. Hjälp säger jag bara.. Det är inte klokt var många olika märken det finns. Och att jag kände igen så många som jag faktiskt gjorde. Fick be om hjälp efter en stunds förvirrat irrande (samma ord?) och då visade det sig att jag var i helt fel del av butiken.
Hittade till slut det jag skulle ha och kunde gå därifrån. Skönt.

Var också på Stadium och letade efter en baddräkt. Hittade en jättefin, men den fanns bara i strl. 34-36. Så frågade jag lite försiktigt om det fanns fler storlekar någon annan stans. Butiksbiträdet såg knappt ens upp från det hon höll på med och verkade snarast besvärad, men hon tog i alla fall baddräkten och försvann ut genom en dörr. En liten stund senare kom hon tillbaka och sa att den fanns i min storlek i Kista. Sedan minns jag inte hur dialogen gick, men jag kände mig idiotförklarad, hon stack till mig baddräkten igen och gick därifrån. Så jag fick snällt hänga tillbaks den hos sina likar och återgå till Folkoperan.

Fick sitta som andra-inspicient idag och säga "varning" och "nu" ibland. Jag missade några gånger, men Ola räddade som tur var. Alltså inspicient-Ola, inte Idol-Ola.

I morgon ska vi tydligen vara på plats på FO klockan 8 för att lasta det som ska till Botkyrka och sedan är det bara att sätta igång med riggningen inför Carmina Burana.

För att återknyta till rubriken så kan jag tala om att mina fötter är jättevarma och ömma och dom vill bara klä av sig och krypa ner mellan svala lakan, så det ska vi göra nu. Jag och fötterna.

God Natt!

Kommentarer

Postat av: Marianne

Publicerad 2009-11-19 21:21:22

Appropå jobbiga affärsbiträden.



http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?FormatId=108&ProgramId=2151&Artikel=3250022

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela