Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Stickning, stickning och mera stickning

Publicerad 2009-12-28 02:01:19 i Allmänt,

I går när vi såg på tv satt min syster bredvid mig i soffan och stickade. Hon gör en tröja med flätstickning. "Det där ser inte så svårt ut," tänkte jag och gick upp till garnskåpet. Efter lite rotande hittade jag en massa garn som vi inte vetat vad vi skulle ha till, så jag tog det, googlade fram ett pedagogiskt mönster och började sticka. Det visade sig vara skitenkelt och plötsligt var klockan halv två. På natten. Då blev det något fel, så jag lämnade stickningen och la mig att sova en stund.

Så idag åkte vi till mormor och morfar för att äta julmat. Det var jättegott och jag blev supermätt, även om jag bara åt hälften så mycket som på julafton då jag i princip fick rullas omkring i huset efter maten. I alla fall. När vi hade ätit och alla vuxna hade gått två gånger (haha, jag har förresten kommit på det.. Det är för att de äter sill - och det kan man tydligen inte blanda med det andra köttet - som de alltid måste gå två gånger och jag alltid måste sitta och vänta otåligt!) satte vi oss i soffan och jag repade upp allt jag stickat kvällen innan. Men innan vi åkte hem hade jag stickat lika långt och lite till faktiskt.

Jag ska försöka fixa lite bilder på det här underverket vid tillfälle, men tills dess får man nöja sig med den här bilden som min syster tog idag.



Vi var ute för att fota henne i snön så att hon kunde skicka bilder till Nya Zeeland där hon bodde ett tag för några år sedan. Katten heter Valborg. Hon den andra katten och Märta-Stina bor vanligtvis med syster och hennes kille, men de slaggar hos oss nu när han är i Norrland och hon är här (men snart i Norrland också).

Nu ska jag sova. I morgon ska jag och mamma åka och handla lite, kanske byta någon julklapp eller så. Vi får se. Har ju inte överdrivet mycket pengar att röra mig med och på onsdag ska jag åka till Jönköping och eftersom jag inte har något fritidskort längre blir det sviindyrt. Jag borde dock köpa ett nu innan det är för sent. Är ju inte så långt kvar tills jag är för gammal nu, men som sagt; jag har inte några sådana pengar för tillfället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela