Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Sömn, rutten frukt, bussresa och kakbaksonsdag

Publicerad 2009-12-09 22:56:17 i Allmänt,

Sömn, åh kära sömn. Jag gick och la mig strax efter 21 igår kväll för jag tänkte få mig ordentligt med sömn för en gångs skull. Haha.. Klockan 04 vakade jag och var pigg.. Lyckades somna om igen iaf, men sen vaknade jag 08:16 av att telefonen ringde, men eftersom jag bor i källare och följaktligen inte kan prata i mobil här lät jag den vara och gick sedan upp på övervåningen för att lyssna på meddelandet. Det enda som skulle få mig ur sängen där här förmiddagen var min tid på sjukhuset kl 10, men den var nu "tyvärr inställd". Så jag gick och la mig igen och vaknade några minuter efter 12. Jag måste åka hemifrån 11:49 för att komma i lagom tid till skolan.

Jag kom iväg ändå, och fick gå en bit, men till slut var jag framme i skolan och kunde äta min lunch. Jag tänker inte ens kommentera den. Filip äcklade sig, åt massa konstigt och spydde. Otrevligt.

Efter lunchen gick jag och Maliyneh i min klass ner till Erika och chillade gittet. Eller ja, vi jobbade lite med hemlisar. Sedan städade vi i fiket för det luktade kompost. Och just det.. vi slängde ut all den ruttna frukten som låg där..
Det blev jättefint hur som helst och det ska bli kul att stå där hela dagen i morgon! Vi ska nämligen ha välgörenhetsdag. Det blir skitcool. Ska försöka ta några bilder som jag kan lägga upp här sen.

På bussen hem från skolan var det en tant med rullator som blev skitsur på busschauffören när han sa att hon inte fick åka med eftersom det redan var tre barnvagnar i bussen. Hon var sjukt otrevlig och fick med sig alla andra passagerare mot chauffören, så han gav upp. Hon skulle försöka vika ihop sin jävla rullator och trycka in den mellan de där platserna där fyra säten är mitt emot varandra. Och där satt jag med en massa kassar och väskor. Jag gav henne en arg blick och då sa hon "Jag är handikappad, se inte så ledsen ut". Aaarhg..

När jag kom hem bakade jag först äppelkaka och sedan chocolate chip cookies och sen en chokladtårta. Det var riktigt skönt att ha paj i kylen som jag gjorde igår, så att jag inte behövde tänka på att laga mat mitt i allt. Bakverken blev lyckade iaf, så jag hoppas att försäljningen går bra i morgon.

Har till och med städat mitt rum nu och ska strax lägga mig och sova igen. Ska bli skönt även om ryggen hatar det. Mitt enda dilemma just nu är vad jag ska ha på mig i morgon. Men vafan. Det löser sig, precis som allt annat. Bara det att jag gärna vill se representabel ut när jag inte kan gömma mig med mjukisbyxor i klassrummet i morgon.

Jag ska sluta ordbajsa nu.
God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela