Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Lata dagar..

Publicerad 2009-12-26 20:28:38 i Allmänt,

Kom på att jag inte har skrivit något om själva julafton här än. Hade tänkt lägga in lite bilder och så från kvällen, men jag orkar inte det just nu. Har mest latat mig de här senaste dagarna och inte gjort alls mycket vettigt, men så blir det ibland.

Julaftonskvällen spenderades hos mina kusiner med hela familjen (utom lillebror som tydligen inte är så intresserad av sin familj). Vi åt sjukt mycket mat och sådär, som man gör på jul. Sedan delades det ut paket. Jag fick två sorters chai-te av storebror; dels pulver från Espresso House och dels chai-sirap som han gjort själv. Jättegott! Av mormor och morfar fick jag en pläd med trollsländor på. Jag trodde inte att min fobi för kryp även gällde siluetter, men tydligen gör den den. Jag fick panik och började gråta. Härligt. Stackars mormor visste inte vad det var för fel och alla skrattade åt mig. Pläden blev i alla fall snabbt nerpackad igen och där ska den stanna, as far as I'm concerned..
Av mamma och pappa fick jag en gigantisk resväska, så att jag inte behöver ha fem små väskor med mig varje gång jag ska vara borta mer än två veckor. Av storasyster fick jag en sten. Hon är så snäll.

När alla paket var öppnade spelade vi barn Rock Band i källaren. Lill-kusinen hade fått det nya till Xbox. Efter gröten sedan åkte vi hem.

Igår och idag har jag bara suttit i soffan och stickat och tittat på Dexter och Pride-DVDerna. Tre stycken halsdukstuber har det blivit. Jag vet inte vad jag ska göra med dem, så om någon vill köpa så säg till!

I morgon ska vi åka till mormor och morfar och äta lite mer julmat. I går åt  vi spagetti, jäklar vad gott det var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela