Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Kyla, städning och vildakatter

Publicerad 2009-12-22 00:01:24 i Allmänt,

Idag blev jag väckt ungefär klockan 7. Jag och mamma skulle nämligen åka till min syster utanför Lidköping och flyttstäda huset som hon och hennes kille har hyrt sedan mars i år. Det var okristligt kallt ute (-19°C) och såklart fick min rygg rabies när vi bar ut städgrejer till bilen, så under hela resan kändes det som om det satt en kniv under ena skulderbladet. Mm.. Skönt.. När vi hade åkt typ jättelänge sa mamma att jag skulle förlja med in i någon random fabrik som låg mitt i ingenstans. "Mutter.." sa jag, men hon övertalade mig. Då fick jag se att det var en garn- och tygfabrik!! De gjorde i och för sig inte så mycket tyg och garn längre, men kuddstoppstillverkning fanns det fortfarande. Jag köpte tre olika tyger som jag ska sy fina saker av. En pyjamas, en tigerdräkt och en sommarklänning hade jag tänkt.

Vi kom fram till slut iaf, även om jag då var drygt 400kr fattigare. Och apropå pengar så sa den där bärgargubben fel till mig i fredags när jag körde fast med bilen. 1200kr skulle det kosta.. Inte 200 som han sa. Och jag tänkte inte på att se vad det stod på lappen. Fest eller..? Nej, inte riktigt. Och igen apropå pengar så köpte vi godis på vägen hem från syster och jag lyckades plocka lösgodis för exakt 74,50kr. Precis vad jag hade på mig. It's all 'bout the skills!

Hur som helst; när vi kom fram till systers hus så började jag städa ugnen så som jag sett på Rent Hus i tv4 att man ska göra, men det var minsann inte så lätt som det såg ut. Eller så gjorde jag fel, det är ju också en möjlighet. De har två katter, min syster och hennes kille, och så är det två bonuskatter där som inte är deras, men de är det ändå på något sätt. I alla fall skulle jag plocka upp en av dem, men hon var jätteskygg, så jag fick smyga mig på henne. Jag var dock inte berädd på att hon skulle bli helt vild, så nu har jag plåster överallt och det sved ganska bra när jag skulle göra rent diskbänken med citronsyra och bakpulver kan jag säga..

Så fort jag fick chansen gick jag iaf och la mig i min systers helt underbart sköna säng och vilade lite. Katterna var där också, så det var varmt och skönt. Dem fick vi ta med oss hem förresten, katterna alltså.. De fräser åt alla våra katter, så det är lite tryckt stämning bland djuren här. Men hunden är överlycklig. Hon tror att det är två nya lekkamrater som kommit för att underhålla henne. Eller så vill hon äta dem. Hm..

Jag är helt enormt trött nu så jag tänker gå och lägga mig. I morgon tänker jag ha jullov på riktigt. God natt.

Kommentarer

Postat av: carro

Publicerad 2009-12-23 14:59:32

shit, hur många katter är det hemma hos er nu?! :S men ett tips, spreja parfym på, det kan funka :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela