Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Den stora återställningen av ordningen

Publicerad 2009-12-08 00:11:13 i Allmänt,

I lördags kom jag hem från Karlshamn. Det har varit jätteroligt att vara borta och jag är väldigt många upplevelser rikare. Dock var jag förkyld när jag kom hem och hade bara sandpapper att snyta mig med så nu är min näsa helt förstörd. Om du läser det här och vet med dig att du kommer träffa mig inom de närmaste dagarna så kan jag tipsa om att inte kolla för noga på näsan med andra ord.

Det var helt otroligt skönt att komma hem till mamma och pappa och Mira och Nicken. Har saknat dem väldigt mycket (mina andra syskon också såklart, men de bor ju inte hemma). Och hjälp vad skönt det var att sova i min egen säng. För att vara från stenåldern är den rätt bekväm. Eller ja. Jämfört med fyra veckor i soffa är det mesta bekvämt. Utom sängen här i Uddevalla. Känner mig dum när jag skriver om det, för min hyresvärd läser här, men vad ska man göra liksom. Sängen är som den är och det är inte mycket att göra åt det. Jag kan bara gnälla och hoppas att jag tröttnar så pass mycket på det att jag somnar till slut.

Så igår var jag och mamma på symöte med julbord hos mormor (morfar var hemma såklart, men han får inte vara med på symöte. Hans hand är nästan som innan han skadade sig nu förresten och han kan till och med vinka). Det var väldigt trevligt, men jösses vad mätt jag blev. Fick stickat rätt mycket i alla fall och det var ju bra. Har beställt en massa mer garn nu från Göteborg. Fancypants.

Efter mötet handlade vi mat åt mig eftersom mina hyllor i kylskåpet i Uddevalla var helt tomma. Vi tog bara en sån där korg, och det blev jättetungt, men skönt att handla med mamma så behöver man inte tänka så mycket. Ehe..

Idag var det alltså första dagen i skolan på 4 veckor. Kändes väldigt bra att vara tillbaka, förutom att jag var trött som en koala och knappt fick något gjort. Men vi hade roligt vi vårt bord, även om vi var både högljudda och ibland olämpliga.

Det var kul med all respons på bloggen också. Många frågade om saker jag skrivit när jag varit borta och några kommenterade bilder och filmer.

En annan sak som var ovant när jag kom hem var att göra gröt till mig själv på morgonen. När jag var i Karlshamn gjorde Martin den åt mig varje morgon. Jag har åtminstone lärt mig att äta gröten med russin istället för äpplemos och det är ju alltid något.

Efter skolan idag gjorde jag lussekatter utan saffran för jag hatar saffran. Har du problem med det så vill jag bara meddela att jag inte bryr mig. När jag bakar gör jag som jag vill.

Nu har det blivit ny dag, så allt detta får ju ses som någon slags förskjutning. Hm..

Hoppas att Sandra kommer och hälsar på på torsdag. Har så mycketa att ta igen med henne.

Där fick du lite mer detaljer, Omar. Bättre?

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela