Hanna - Nittonhundranittio

det som är jag

Dagen före julafton

Publicerad 2009-12-24 00:04:21 i Allmänt,

Hoppas att jag hinner skriva färdigt detta innan det blir nytt dygn och alltså julafton, annars blir ju titeln lite missvisande. Jag har alltid så svårt att komma på titlar. Det spelar ingen roll var det är för typ av text jag skriver, titeln är alltid det sista jag gör och den blir sällan tillräckligt bra för att jag ska vara nöjd.

Idag när jag vaknade fick jag paket på sängen som kommit med posten. Det var 11 DVDer med material från Stockholm Pride i somras. Helt underbart var det att minnas tillbaka till den veckan och att se slutresultatet. Innan jag har ju bara sett mina egna bilder när jag filmade och några enstaka klipp då och då, men har aldrig fått någon helhetsbild så det var väldigt kul. För den som inte vet kan jag tala om att jag var volontär där och arbetade som storbildsfotograf i Pride Park. Det var mycket trevligare än samma tjänst på Dreamhack. Bara så att det inte finns några tvivel om den saken.

Annars idag har jag lagat mat och handlat lite, shit vad mycket folk det var på ICA apropå det. Läskigt. Sen var jag och storebror och hämtade gran också. Vi råkade nog ta en av grannens dock, men det var för att vi inte visste riktigt vart gränsen gick.. Ehe..
Mamma: "Oj, vilken fin gran, den kan aldrig ha stått på vår mark!"

Jaha, nu blev klockan tolv. God jul antar jag. Känner mig lustigt nog varken stressad eller ångestfylld. Det känns rätt mysigt bara. Att hela familjen är hemma och så.

När mamma hade kommit hem från jobber och vi hade ätit lite mat så bakade jag pepparkakor. Storasyster hade köpt Lilla-My-pepparkaksformar. Jättesöta. Annars gjorde jag mest kameler, lejon och dinosaurier typ. Det vanliga liksom.

Nu ska jag kolla lite mer Pride och sedan eventuellt sova. Man ska ju inte vara för pigg under julfrukosten, det blir inga bra bilder till familjealbumet då har jag hört. Det är bäst om man är lite halvvaken sådär.

En sak till. Hanna är kär och önskar sig egentligen bara en sak i julklapp.

Kommentarer

Postat av: carro

Publicerad 2009-12-24 00:10:35

det vanliga liksom, haha xD

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Hanna

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela